a) Űrlap (hiteles másolat, kivonat, vagy bizonyítvány kiadása iránti kérelem magánszemélyek, valamint gazdasági társaságok és egyéb jogi vagy jogi személyiséggel nem rendelkező személyek részére) az illetékes területi közjegyzői levéltár felé:
b) Elektronikus ügyintézés esetén a levéltári kérelem elektronikus aláírással ellátott levéltári ÁNYK űrlaponm vagy iForm nyomtatvány kitöltésével terjeszthető elő cégkapun/ügyfélkapun keresztül. TÁJÉKOZTATÁS AZ ELEKTRONIKUS KAPCSOLATTARTÁST ÉRINTŐ VÁLTOZÁSRÓL (2022.12.17)
1. A MOKK Levéltár őrizetében lévő közjegyzői iratokról hiteles másolat kiadása iránti kérelem
(Feltöltés ideje: 2018. január 1.)
Ezúton is tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a 451/2021. (XII. 19.) Korm. rendelet 155. §-a a következő (23) bekezdéssel egészül ki:
„(23) A 115. § 2021. december 31-én hatályos rendelkezéseit az Országos Bírósági Hivatal, a bíróságok, a közjegyzők és a közjegyzői kamarák részére történő
ÁNYK-űrlapok benyújtására 2021. december 31-ét követően is alkalmazni kell.”
A módosító rendelkezés 2022. január 1-jén lép hatályba.
Ez azt jelenti, hogy az elektronikus ügyintézésre kötelezett vagy azt választó ügyfelek 2021. december 31. után is a MOKK által rendszeresített ÁNYK-űrlapokat kötelesek használni.
c) Nyomtatvány a Magyar Ügyvédi Kamara és a magyar konzuli tisztviselő által készített végintézkedés MOKK részére történő bejelentéséhez