Belépés közjegyzőknek

Hasznos tudnivalók az ügyfélfogadásról (Gyakran ismételt kérdések)


1. Az ügyfélfogadás rendje

Hétfő: 9-12
Kedd: 9-12 és 13-16
Szerda: 9-12
Csütörtök: 9-12
Péntek: 9-12

Az Apostille kiállítása iránti kérelmeket személyesen a Közjegyzők Házában (1087 Budapest, Stróbl Alajos utca 3/b. földszint) lehet ügyfélfogadási időben benyújtani.

Meghatalmazás nem szükséges.

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy az ügyfélfogadásra előzetes bejelentkezés
NEM SZÜKSÉGES!

Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Apostille irodában azonnali ügyintézésre beadható iratok maximum darabszáma 15. Ennél több irat egyidejű beadása esetén az elkészült iratokért másnap ügyfélfogadási időben (H-P: 9-12, K: 9-12 és 13-16) lehet visszajönni.

We kindly inform our clients that the maximum number of documents that can be submitted for immediate administration are 15. In other case the documents can be picked up the next day during office hours (Mo-Fr: 9-12, Tue 9-12 and 13-16).

2. Ügyintézési határidő

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az igazságügyért felelős miniszter és a
Magyar Országos Közjegyzői Kamara által a külföldi felhasználásra szánt közokiratok tanúsítvánnyal történő ellátásának eljárásáról szóló 16/2008. (VIII.1.) IRM rendelet 7. §-a alapján a felülhitelesítési kérelmek elintézésére biztosított ügyintézési határidő a kérelem előterjesztésétől számított 15 nap.

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara azonban a kérelmek elintézését lehetőség szerint annak beadása napján teljesíti.

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy lehetőség van arra is, hogy az adott napon beadott okiratot későbbi időpontban, ügyfélfogadási időben vegyék át.

3. Az igazgatási szolgáltatási díj mértéke és megfizetése

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara által végzett hitelesítésért közjegyzői, illetve fordítói aláírásonként 5000 Ft igazgatási szolgáltatási díjat kell az alábbi módok valamelyikén megfizetni:

  • bankkártyás fizetéssel az Apostille Irodában (American Express kártyát nem áll módunkban elfogadn/AMEX cards are not accapted)
  • postai készpénzátutalási megbízással (sárga csekk)
    sárga csekket az Apostille Iroda ügyfélvárójában találnak, a befizetést a csekk feladóvevényével kell igazolni
  • banki átutalással
    Magyar Országos Közjegyzői Kamara 10918001-00000007-15030116 számú bankszámlájára
    (külföldről történő átutalás esetén IBAN számlaszám: HU35 10918001-00000007-15030116, Swift Code: BACXHUHB);
    a befizetést a bankszámla terhelését tartalmazó napi bankkivonattal kell igazolni a kérelem benyújtásakor

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy az igazgatási szolgáltatási díjat készpénzben megfizetni NEM LEHETSÉGES!

4. Az igazgatási szolgáltatási díj megfizetéséről kiállított számla

Tekintettel Tisztelt Ügyfeleink érdekére, illetve számlával kapcsolatos panaszaira
2011. július 4. napjától a kérelmek elintézésével egyidejűleg kerül sor számla kiállítására a megfizetett igazgatási szolgáltatási díjról.

5. Postai úton történő ügyintézés

Az Apostille tanúsítvány kiállítása, illetve a közbenső hitelesítés postai úton is elintézhető. Ebben az esetben a Magyar Országos Közjegyzői Kamarának (1535 Budapest, Pf.:839 címre) meg kell küldeni:

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy postai ügyintézés esetén a várható átfutási idő 2 hét,
a kézbesítésre való tekintettel.

Amennyiben a felülhitelesíteni kérelmezett okirathoz a Tisztelt Ügyfelek nem mellékelik a fönt megjelölteket, vagy kérelmük egyéb hiányosságokban szenved az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 44. §-a alapján hiánypótlásra felhívó végzés kibocsátására kerül sor.

Amennyiben a kitűzött határidő alatt a végzésben megjelölt hiányok orvoslásra kerülnek a
Magyar Országos Közjegyzői Kamara teljesíti a kérelmek elintézését.

6. Parkolási lehetőség

Ügyfeleink részére az utcában nem fizetős parkoló áll rendelkezésre.